You are on the .nl domain. We recommend you go to the .com domain so that the contents of the website are closer to your language and browsing needs.
ENGLISH(US)
CLOSE
slide 1
slide 2
slide 3
slide 4
slide 5
slide 6

Geschiedenis

Het bedrijf is in 1994 opgericht door de zakenman Matteo Rigamonti als een servicekantoor voor traditioneel drukwerk en in 2000 veranderd in een online drukkerij. Het begin van het nieuwe millennium betekende voor Pixartprinting met de web-to-printformule een omslagpunt, waarbij de traditionele workflow omgezet werd naar volledig industrieel. Op dat moment ging het om een innovatief businessmodel dat geïmplementeerd werd in een verzadigde markt, waardoor het bedrijf in de loop van de jaren marktleider is geworden in Italië, met het plan om ook over de grenzen uit te breiden. Het uitbreidingsproject in het buitenland kwam verder op de voorgrond toen in 2011 een bedrijfsaandeel van 75% verkocht werd aan Albedo, in Italië de marktleider op het gebied van investeringsfondsen in vermogensgroei. Doel: het transformeren van een familiebedrijf in een particulier bedrijf, dat in staat was uit te breiden, kapitaal binnen te brengen en daarnaast ook een bijdrage te leveren aan de strategie om de bedrijfspositie te versterken. Sinds 2014 richt Pixartprinting zich op de internationale markt. Pixartprinting is onderdeel van Cimpress (Nasdaq: CMPR), wereldwijd leider op het gebied van mass customization.

Bedrijfswaarden

Bedrijfsmotto: respect voor mens en milieu. Deze waarde is van groot belang voor het opbouwen van relaties en creëren van initiatieven. Bedrijfswaarden: innovatie, kwaliteit, concurrentievermogen, geavanceerde technologie.

Producten en Diensten

Pixartprinting kan in alle opzichten beschouwd worden als de ‘One Stop Printing Shop’; van visitekaartjes tot tijdschriften, van posters tot stoffen vlaggen, van kartonnen displays tot grote banners. Met een klik op de muis kunt u ons volledige assortiment bekijken, dat voldoet aan alle afdrukwensen van onze zakelijke klanten. U kunt kiezen uit een levering binnen 48 uur, binnen 72 uur of binnen 5/7 dagen.

Door de voortdurende implementatie van nieuwe technologieën wordt het assortiment voortdurend uitgebreid om aan de behoeften van onze klanten te voldoen, en voor zover mogelijk hierop te anticiperen, door hun op hun beurt de mogelijkheid te bieden hun activiteiten in nieuwe sectoren te ontwikkelen.

 

Virtuele etalage

De website van Pixartprinting, ontwikkeld door ons team van informatici op basis van onze bedrijfsmanagementsoftware, is zo ontworpen dat het de gebruikers maximale flexibiliteit en dynamiek biedt. De site is eenvoudig en snel te raadplegen en biedt de klant bij iedere stap hulp bij het aanvragen van offertes en het voorbereiden en versturen van bestanden.

Een ander voordeel van de website is het innovatieve en intuïtieve systeem voor het uploaden van de bestanden, dat direct en automatisch aangeeft als er problemen zijn met het bestand en dat tevens in real time updates biedt met betrekking tot de verwerking.
Dankzij deze traceerbaarheid zijn we in staat een betrouwbare, nauwkeurige en duidelijke service te bieden.

De software: de ruggengraat van de organisatie

De kracht van het productieproces is de beheersoftware, die in alle opzichten de ruggengraat van het bedrijf is, waar alle informatie door verwerkt wordt, waardoor we in real time elke stap van alle verwerkingen kunnen controleren. Dit volledig ‘home made’ systeem is ontworpen met een open source- en multiplatformsoftware en kan prijsopgaven, bestellingen, de workflow en administratie beheren. Daarbij komt dat het beheer onafhankelijk beslist welke afdruktechnologie voor elk project gebruikt moet worden en het aan het meest economisch efficiënte systeem toewijst. Om het productieproces verder te optimaliseren heeft Pixartprinting ‘Uragano’ (Orkaan) gecreëerd, een andere ‘home made’ software die met de beheersoftware samenwerkt, de workflow harmoniseert, automatisering, evenals snelheid en doeltreffendheid garandeert, en die de foutmarge minimaliseert. Feitelijk kan Uragano bestellingen combineren op basis van vijf variabelen: oplagen, papiersoort en gewicht, formaat en leveringstijd. Het geautomatiseerde proces van alle voordrukfases bespaart tijd, reduceert start-ups, voorkomt materiaalverspilling en verlaagt de productiekosten. Een voordeel dat Pixartprinting doorspeelt aan haar klanten door competitieve prijzen te bieden. Voorts realiseert Uragano de wens om een volledig geautomatiseerd bedrijf met maximale efficiëntie te zijn.

Hardware: De productie-afdeling

Een van de sterke punten van Pixartprinting zijn de geavanceerde productiefaciliteiten, door sommigen ‘De kleine Drupa’ (de grootste tentoonstelling op grafisch gebied) genoemd, omdat Pixartprinting met de nieuwste systemen werkt die niet ouder dan drie jaar zijn. Dat is de reden dat het bedrijf door de belangrijkste fabrikanten in de grafische industrie als toonaangevend wordt beschouwd en zij ons regelmatig de kans bieden om nieuwe systemen als eerste te gebruiken. Dit gebeurde recentelijk met de Komori Lithrone GL 840 P 8 kleuren 70x100 printers, uitgerust met de nieuwe gesynchroniseerde plaatwisseling.

Het hele productieproces voldoet aan strikte kwaliteitseisen.

De productieruimte is uitgerust met de beste systemen die vandaag de dag beschikbaar zijn en is virtueel verdeeld in twee gespiegelde productielijnen: De eerste lijn voor producten van klein formaat en de tweede voor producten van groot formaat. Daar waar de twee productielijnen samenkomen, bevindt zich de afdeling die de verzendingen klaarmaakt. De ruimte voor het kleine formaat begint bij het magazijn waar het papier opgeslagen ligt en loopt van het drukproces naar de afwerking en uiteindelijk naar de verzending. Ook de ruimte voor het grote formaat heeft een magazijn voor de opslag van harde materialen en rollen, flatbed-druksystemen en roll-to-roll-printsystemen, gevolgd door de afwerking en verzending.

Systemen klein formaat

Pixartprinting maakt gebruik van zowel de digitale als de offsettechnologie, die elkaar aanvullen. De beheersoftware verdeelt de opdrachten volledig automatisch, op basis van gegevens zoals de algemene workload, de optimalisering van de apparatuur en de door de klant vereiste leveringstijd. De bestanden worden hierna naar de HP Indigo-afdeling gezonden, die onlangs geüpgraded is, of naar de offsetdrukafdeling van uiterst hoge kwaliteit met Komori-systemen.

Klein digitaal formaat

Tijdens het printen van meerdere bladzijden voor de productie van catalogi en boeken gebonden met nietjes, zachte kaft of gelijmde kaft, in kleine en middelgrote oplagen, blijft digitale technologie het meest concurrerend in vergelijking met offset. Pixartprinting heeft onlangs de aanschaf van vier nieuwe HP Indigo 7600 aangekondigd, die naast de vier 7500 die al geïnstalleerd zijn gebruikt zullen worden. De nieuwe 7600 is voorzien van een automatische waarschuwingsfunctie, een controlesysteem dat elk verschil tussen het digitale bestand en het afgedrukte blad op de printer detecteert en aan de bediener meldt. En de al geïnstalleerde 7500 zullen tevens naar de nieuwe modellen geüpgraded worden.

Klein offsetformaat

Een ‘nieuwe’ technologie voor Pixartprinting die vandaag twee Komori Lithrone GL 840 P 8 kleuren 70x100 heeft ingezet, compleet met de nieuwe gesynchroniseerde plaatwisseling, die als wereldwijde primeur geïnstalleerd is bij het Venetiaanse bedrijf. Een aanvulling op de digitale technologie, die bij eenzijdig afdrukken voor middelgrote tot grote oplages bijzonder concurrerend voor het bedrijf is.

De afdeling etiketten

Een onlangs geopende afdeling, die gespecialiseerd is in het afdrukken van etiketten met concurrerende prijzen, ook voor kleine hoeveelheden of beperkte oplagen. Er zijn twee digitale zeskleurige inkjetdruksystemen Epson SurePress L-4033A in gebruik, waarvan er één ook witte inkt gebruikt, en het Sei Lasersysteem om automatisch te snijden. De door Pixartprinting gedrukte etiketten hebben een uitstekende kwaliteit, zeskleurige afdruk (CMYK - cyaan, magenta, geel, zwart + oranje en groen), een keuze aan vele verschillende materialen en snelle levertijden in het gemeen.

De afdeling grote formaten

De trots van de afdeling groot formaat van Pixartprinting is de revolutionaire Durst P10, een garantie voor kwaliteit op het niveau van beeldende kunst en een uiterst competitief. Pixartprinting beschikt over 's werelds grootste installatie voor deze technologie, met drie P10 roll-to-roll-systemen speciaal voor microgeperforeerde materialen en banners en vier P10 flatbed-systemen in exclusieve CAP-configuratie met lader en stapelaar om het afdrukken op dik papier en karton te automatiseren.

Onderscheidingen en Certificeringen

TUV Pixartprinting heeft het TÜV-certificaat verkregen dat garandeert dat het “managementsysteem van Pixartprinting S.p.A. conform de eisen is van de norm EN 15838:2010 - Dienstverlening aan klanten, consumenten en burgers in contactcenters”.
Het certificaat is het resultaat van een lang optimaliseringsproces van de klantenservice dat Pixartprinting geruime tijd geleden is gestart. Dankzij de goedkeuring van TÜV, een internationaal en onafhankelijk instituut, bestaat er nu tastbaar bewijs van de kwaliteit van onze dienstverlening.
Deze normen hebben als doel standaarden te bepalen voor de prestaties en kwaliteit betreffende de dienstverlening aan klanten en consumenten via call- en contactcenters, vanuit het oogpunt van de gebruiker van de service en met aandacht voor de prestaties en de daaruit voortvloeiende resultaten. De klantenservicemedewerkers van Pixartprinting, die allemaal werkzaam zijn bij het filiaal in Quarto d'Altino, zijn experts en moedertaalsprekers. Zij beantwoorden dagelijks de vragen van onze klanten aan de telefoon, via e-mail, chat, sociale media en andere kanalen en helpen hen bij het kiezen, aanschaffen en met kwesties na de aankoop.
Klanten in Italië, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Portugal en de Verenigde Staten hebben een binnenlands telefoonnummer waar ze met iemand in hun eigen taal kunnen spreken.
Het TÜV-certificaat biedt een extra garantie voor wie voor Pixartprinting kiest.


TrustedshopsPixartprinting is door Trusted Shops met het Europese Keurmerk gecertificeerd op basis van meer dan 60 kwaliteitscriteria waaronder financiële solvabiliteit, prijstransparantie, klantenservice en gegevensbescherming. Deze criteria zijn onderwerp van voortdurende herziening door deskundigen van Trusted Shop op het gebied van de belangenbehartiging en gegevensbescherming van de consument. Bovendien is de naleving van deze criteria onderwerp van voortdurende evaluatie door deskundigen op het gebied van IT- en handelsrecht. De certificatie biedt een betrouwbare bescherming van de consument tot maximaal EUR 2.500. De Trusted Shops-garantie is een facultatieve dienst die bescherming biedt tegen verlies van het betaalde bedrag, in geval van niet-levering van goederen of na de terugzending van goederen, voor een termijn van maximaal 30 dagen.


Quaser certificazioniPixartprinting is momenteel bezig met de administratieve procedures om de FSC Chain of Custody-certificering te verkrijgen door middel van onze zorg om het milieu te beschermen, door het gebruik van gecertificeerde materialen, een milieubeleid met lage impact, gebruik van oplosmiddelvrije inkt en afzuigsystemen voor luchtzuivering om bij te dragen aan een gezonde werkomgeving. De procedures voor het verkrijgen van de ISO 9001 certificering, de milieucertificering ISO 14000 en de veiligheidscertificering 18000 zijn inmiddels ook aangevraagd.

In 2010 kreeg Pixartprinting de prestigieuze Italiaanse prijs La Vedovella’, een grote prijs in de wereld van de grafische kunst.

Onze doelgroep

Onze klanten zijn voor 90% professionele bedrijven in de grafische kunst, voornamelijk drukkerijen die gebruikmaken van de diensten van Pixartprinting voor projecten die zij zelf niet goed kunnen afhandelen, omdat ze niet de toereikende technologie hebben, of niet over de juiste productiecapaciteit beschikken om aan de eisen of levertermijnen van de klant te voldoen.


Klantenbeheer

Pixartprinting is een echt web-to-printbedrijf. Klanten kunnen het aanbod uitsluitend online zien, de producten die hen interesseren selecteren en rechtstreeks doorgaan met de eenvoudige, gratis bestelprocedure en vervolgens het af te drukken bestand uploaden. Om de drempel van het online kopen, die voor sommige klanten nog steeds bestaat, te verlagen heeft Pixartprinting zich sterk gericht op het ontwikkelen van een efficiënte klantenservice om de online aangeboden diensten een menselijk gezicht te geven.

De telefonische klantenservice met medewerkers die klanten in hun eigen taal te woord staan, is vandaag de dag actief in de landen waar de ‘virtuele winkel’ aanwezig is: Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. We bieden onze klanten lokale telefoonnummers met medewerkers die de dezelfde taal spreken. Daarnaast bieden we een online chatservice, een snelle en onmiddellijke ondersteuning voor de web-to-printgebruikers tijdens het gebruik van de virtuele etalage.

Onze klantgerichtheid uit zich ook in een filosofie dat we een ‘welwillend herdrukbeleid' noemen: Pixartprinting biedt aan om projecten die volgens de klant een probleem vertonen, te herdrukken, zelfs als dit door een ons niet toerekenbare upstreamfout is veroorzaakt. Dat is dan ook de reden dat we een hoge klantentrouw hebben.

De klanttevredenheid is gebaseerd op verschillende factoren: uitstekende kwaliteit, tijdige levering en concurrerende prijzen.


De ontwikkeling van buitenlandse markten

Pixartprinting ziet de Europese markt als een multinationale realiteit en is in staat om ‘de taal van elk land te spreken’, zowel letterlijk als figuurlijk. Daarom heeft het bedrijf in elk land dat het als commercieel interessant beschouwt "virtuele winkels" opgezet met aangepaste workflows. Elke site heeft een lokaal domein. De website is momenteel beschikbaar in het Italiaans, Frans, Spaans, Portugees, Engels, Duits en Nederlands.

Marktpositionering

Pixartprinting is een belangrijke speler op de markt, die in staat is om concurrerend te blijven wat betreft het aanbod, de prijs-kwaliteitverhouding en het verlenen van service, maar ook door innovatieve strategieën. Het belangrijkste doel: het anticiperen op trends in de drukkerijmarkt, daar waar experts een geleidelijke verdwijning voorzien van kleine bedrijven in het voordeel van nieuwe organisaties, die in de toekomst aan alle printbehoeften kunnen voldoen, en hoge kwaliteitseisen stellen aan zowel de producten als de dienstverlening.

Missie

Het bieden van een klassiek product, afgedrukt in alle mogelijke vormen, terwijl het product verrijkt is met elementen die de klant aanspreken: gebruikseenvoud, concurrerende prijzen en een tijdige uitvoering.

Succesfactoren

Een solide en lange-termijnmarketingstrategie, ondersteuning met de juiste software tools, de keuze voor de allernieuwste apparatuur en technologieën, en leveranciers en partners die geselecteerd zijn op hun hoge organisatieniveau. Dit zijn de vier belangrijkste factoren waarop Pixartprinting zijn ontwikkeling heeft gebaseerd.